søndag den 24. juli 2011

Leif igen!

Fredag d. 15-07-2001 tog jeg, som jeg havde skrevet på facebook, ud til Brede å for at se om det ikke skulle lykkededes at få en ørred på krogen.
 Leif og jeg havde aftalt at vi skulle mødes ude ved åen. Jeg havde tænkt mig at starte ved Kumled, og så fiske mig opstrøms i systemet. Næsten ude ved Kumled, ringede mobilen."Hvor er du" spurgte leif. "Næsten ved Kumled". Du skal komme ned til ..... (Jeg har lovet Leif ikke at røbe hvor). Som sagt så gjort. Vi mødted på nævnte sted, hvor Leif stod og ventede på mig. "Er du lige kommet" spurgte jeg. " Nej jeg har fisket ca. 20 minutter" svarede Leif. "Har du mærket noget" . Jeg fik et lidt undvigende svar. Men så åbnede Leif bagklappen i bilen. Og der lå den. En havørrede på 2,88kg. 68 cm. lang. Han kan bare det der ham Leif.

                                                    Her er den. Meget flot ikke

Da Leif er en meget dygtig spindefisker og god kammerat, sagde han "glem fluestangen. Tag spindestangen". Dette gjorde jeg så. Hvorefter Leif gav mig en guidet tour langs med åen, og viste mig hvor jeg skal fiske. Jeg fik dog ingen fisk, men et godt indblik i hvordan man fisker med spinder. Så hermed. Tak for touren, Leif.
 Den måte ellers afbrydes før tid. da jeg havde fået hul i mine åndbare waist, og derfor fik fyldt den ene støvle med vand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar