tirsdag den 26. juli 2011

Stor havørred

mandag d. 25-07-2011 ringede Leif til mig. "Hvad laver du?   Jeg har fridag" var svaret. " Skal du med ud at fiske?" lød spørgsmålet. "Jeg kan desværre ikke. Vi får gæster.   Når det er der jo ikke noget at gøre ved, men Lars Koster kommer".

Ca. 1 time efter at gæsterne var kommet fik jeg en mms fra Lars Koster. Der var et billede af en havørred. Tillykke skrev jeg tilbage. Kom ind og få den vejet og fotograferet skrev jeg tilbage. Den så ud til at veje ca. 3 kg.
Ca. 45 minutter senere ringede det på døren. Det var Lars. "Jeg har vejet og målt den sagde han. Nå hvor meget vejer den
                                                    7,8 kg. 86 cm. lang
Hvad sagde jeg. Du tager pis på mig. Nej sagde Lars, kom og se." Og ganske rigtigt. Der lå en stor havørred i bagagerummet på bilen!

                                   
" Jeg havde kun fisket i 5 minutter, så huggede den. Fighten tog omkring 5 minutter, så fik jeg den på land. Og så kom reaktionen. Jeg rystede over hele kroppen" var Lars´s kommentar.




                                                        Kumled
Søndag aften tog jeg ud til Kumled for at fiske med fluestangen. Er du fluefisker kan jeg kun anbefale dette stykke. Der er praktisk taget ingen siv eller generende træer i bagkastet. Åen slynger sig meget flot på dette stykke. Og der er som alle andre steder nogle store huller. Jeg skulle nok have taget spindestangen, men som jeg har skrevet før, så trækker fluestangen. Skulle du få lyst til at fiske der skal du køre ad Trælborgvej og køre ned ved gården der hedder  Storde:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar