fredag den 24. maj 2013

Fiskelykke ved Mølledammen

Jeg kunne jo desværre ikke deltage ved "lystfiskeriets dag" ved Mølledammen.
Men onsdag d. 22 maj havde jeg inviteret nogle af de nye juniorer til at komme til Mølledammen og fiske efter de udsatte bækørreder. Der var jo udsat 15 stk., men det var ikke alle der var fanget.

 Trods et voldsomt blæsevejr, mødte Tue og Emil op. Det tror jeg ikke de fortryder.

De 2 drenge fangede nemlig 7 bækørreder.

Vi gik ned til indløbet fra Landeby bæk. Der plejer de nemlig at stille sig. Og ganske rigtigt.
Efter 2 kast fik Tue den første på spinderen.

                                          Her er Tue med en af 3 bækørreder han tog med hjem



Emil var gået over til den anden side, og medens jeg gik over for at hente ham, fangede Tue yderligere 3 ørreder. Tue viste trods sin unge alder etik og moral ved at sætte den ene ørred ud igen med ordene" jeg har jo fanget 3". Meget flot gjort af en knægt på 12 -13 år.

Emil ville jo heller ikke står tilbage, så han forsøgte så at kaste på samme sted som Tue. Der gik ikke lang tid før han havde sin første ørred på land.

                                          Her en stolt Emil. Den fik bedstefar og se.

Jeg havde taget en lille 7" stang med. Den lånte Emil. Pludselig fik han et hug. Det var sjovt at se stangen flekse helt ned i klingen. Emil skulle virkelig kæmpe med fisken. Men til sidst lykkedes det at få den på land. Den var større end den første.

Herligt at se de 2 drenges glæde over fiskene. Mon ikke der blev født et par lystfiskere lige der?
Dette var også et eksempel på at det kan betale sig at trodse vejrgudernes rasen.
Tue tog 3 stk. og Emil 2 stk. med hjem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar