søndag den 18. september 2011

Hvordan gik fiskekonkurrencen?

Sidder her søndag formiddag efter vores fiskekonkurrence lørdag. Det blev en lang dag igår. Så jeg føler mig stadigvæk mørbanket.
 Vi havde jo flyttet konkurrencen fra søndag til lørdag, for at se om det kunne få flere lystfiskere til at komme til åen og fiske. Dette var vistnok en god ide, når jeg nu kigger ud af vinduet. Regnen pjasker ned.
Der var indløst 40 deltagerkort. Hvilket er 7 færre end sidste år. Men jeg tror nok vi kan være tilfredse med det antal, hvis vi tænker på hvor kort tid vi har haft til at stable arrangementet på benene.

Vi må nok i bestyrelsen erkende at vi skal være meget tidligere ude med offentliggørelsen af vores konkurrence. Meningen er jo at denne konkurrence skal være vores ansigt udadtil!

Vi havde i år fået sponsoreret præmier fra Foder og Fritid i Aabenraa,  Henning Klindt i Bredebro samt Damgaardens ferielejligheder på Ærø.

Det er dejligt at de lokale grejforhandlere bakker op om vores konkurrence.

Der blev i år fanget 2 store laks, samt en del havørreder.
Vinder af konkurrencen blev Mads Olesen fra Aabenraa med en laks på 6,20 kg. 85 cm. lang.

                                          Her står Mads og kigger på sin laks. Den blev fanget på en mepps spinder.


Medens lystfiskerne kan koncentrere sig om at fiske, har bestyrelsen opgaven med at få det hele til at fungere:
                                          Her er Bent og Gert fra bestyrelsen i gang med at opstille vores telt.

                                          Her hænger laks og havørreder til fremvisning

Der blev fanget en større laks en vinderfisken. Jørn Gjelstrup - et mangeårigt hæderkronet medlem - kom og fremviste en laks på 96 cm. (vægten har jeg ikke). Men den var større end vinderfisken. Desværre havde Jørn ikke indløst et deltagerkort. Da jeg spurgte ham hvorfor svarede han "jeg skulle jo kun lige fiske et par timer". Dette var selvfølgelig ærgeligt for Jørn. Men tillykke med fisken!

Efter uddeling af præmier holdt Kim Marcussen auktion over nogle lækre spindestænger, som et mangeårigt medlem havde foræret klubben, idet han er kommet på plejehjem og ikke kan fiske mere. Det er nogle virkelig lækre stænger.  Så der var nogle som fik sig en billig kvalitetsstang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar