tirsdag den 11. oktober 2011

På kysten d. 09-10-2011

Søndag d. 09 oktober havde vi planlagt en tur på kysten med drengene. Vi skulle ned til Knudshoved (også kaldet Barsmark ende ved Aabenraa). Nede på Knudshoved er der et meget stort stenrev hvor man ved lav vandstand kan vade næsten 150 m ud. Så søndag formiddag kl. 10:30 stod jeg klar ved brugsen i Rødekro og ventede på Rene og 4 drenge. Nemlig Daniel, Anders, Sebastian og Michael.

Grunden til at jeg havde valgt dette sted, var at drengene skulle se hvordan et stenrev ser ud.
Stenrevet ved Knudshoved er meget stort. Men er noget vanskeligt at gå på. Man skal passe på med ikke at falde i vandet. Der var dog også et par af drengene der havde lidt betænkeligheder ved at vade på revet.

                                          Her står nogle af drengene efter at have prøvet at vade på revet.

Efter lidt fiskeri spiste vi vores medbragte mad. Derefter besluttede vi at vadefiske langs med kysten. Desværre begyndte det at blæse op, så der var nogle af drengene der følte sig lidt utrygge ved at gå ude i vandet blandt alle sten.
 Knudshoved er ellers en rigtig fin havørredstrækning. Den består af rigtig leopardbund. Men det er ikke sjovt når man ikke kan se hvad der er på bunden. Det resulterede jo også i at Anders faldt, og fik sig en våd arm.

                                          Her prøver Sebastian at fiske kanten på revet af.

Medesn vi sådan fiskede os hen langs kysten, fangede Rene en havørred omkring målet. Dvs. han fangede 3, men mistede 1 og den sidste var for lille.


                                          Som i kan se var der mange om at få fisken på land.

Michael gik oppe på land og fiskede. Jeg sagde til ham om han ikke ville ud i vandet og stå. Dette var ikke nødvendigt, for samtidig med jeg spurgte ham, fik han et hug. Det viste sig at være en havørred omkring målet.

                                          Her står Michael med sin havørred.

Det blæste mere og mere op, og tilsidst vendte vi snuden hjemad. Så vi måtte op af skrænten for at gå 1 km. over marken tilbage til bilerne.

Vi havde en fin tur, og jeg var godt træt da jeg kom hjem. Det tror jeg også drengene var.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar