fredag den 21. oktober 2011

Ved åen 17-10-2011

Da jeg havde en fridag mandag, besluttede jeg mig for at tage ud til Bredebro for at fiske lidt med fluestangen.
Vel ankommen til parkeringspladsen, dukkede Jørn Gjelstrup op. Det var meget glædeligt at se Jørn ved fiskevandet, da han har været syg et stykke tid. Jørn har jo altid fanget mange fisk i Brede å.

Jørn fortalte mig hvor der stod en laks. Han fortalte at han havde haft den efter sit delfinblink. Laksen var bare gået op til blinket, og hver gang Jørn flyttede blinket lidt fremad fulgte laksen efter. Men hugge ville den ikke!
Når men efter lidt snakken ville Jørn hjem og spise. Jeg pakkede 2 håndsfluestangen ud, og begyndte med at fiske. Jeg skulle jo lige prøve om jeg ikke kunne lokke laksen op efter fluen. Faktisk var det fluerne. Jeg havde nemlig sat 2 fluer på forfanget. Efter få kast skete der dette:

Som det ses af billedet, så knækkede det nederste af håndtaget. Men det gik nu alligevel.

Jeg fiskede så nedstrøms mellem broerne i Bredebro. Medens jeg gik der kom der et ældre ægtepar ned til åen med deres barnebarn Kim. Kim var på ferie hos farmor og farfar og ville prøve at fiske i Brede å.

                                          Her står Kim og fisker
Desværre havde farfar ikke fået orm med. Så det var lidt besværligt for Kim at fiske. Min anbefaling til dem var at grave nogle orm, og så prøve igen!

Jeg mødte også et af vore tyske medlemmer, som også gik med fluestangen. Vi fik os en lille snak, og han indvilgede i at hjælpe ved vores elfiskeri i december.

                                           Heiko Döbbler

Desværre fik jeg ingen fisk. Men det var dejligt at være ved åen, og se at der var nogle fiskere.

Hen mod aften kørte jeg ned til Ellum, for at få lidt skumringsfiskeri. Men da jeg kom om til det første store sving stod der så meget vand på marken, at jeg valgte at køre hjem. Jeg er sgu` blevet for gammel til at gå i mørke på en mark fuld af vand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar