torsdag den 29. december 2011

29-12-2011

Idag havde jeg fri fra arbejde (skal arbejde lørdag), så over middag besluttede jeg mig for at tage på kysten. Valget faldt på Spramshuse på Løjt land.  Ifølge vejrudsigten skulle vinden jo tage af over middag. Vindstyrekn var  meldt til 18, men skulle som skrevet tage af i løbet af dagen. Der må være noget jeg har misfortået, for vinden tog aldeles ikke af. Tværtimod, så stod der en voldsom vind ind fra venstre side.
Men når jeg nu var der så måtte jeg jo bare udnytte vinden til at få fluelinen ud. Det gik faktisk også meget godt.
Efter en ca. en halv times fiskeri fik jeg et hug af en havørred. Og så var det jeg dummede mig.
Jeg tænkte "den er sgu ikke så stor, så den sætter du ud igen. Du tager nogle billeder af ørreden i vandet, og så lader du den gå". Men da jeg så fik set noget nærmere på havørreden, så var den helt sølvblank og ca. 50 cm. lang. En rigtig fin fisk. Men - der er jo næsten altid et men. Det er fa.... svært at stå med en fluestang i den ene hånd og et kamera i den anden. Samtidig skal billedet jo også være rimmeligt.

                                                  Prøv at zoome ind på billedet, så ser i fisken

 Men så borede havørreden sig ned i noget tang. Krogen satte sig i tangen, og fisken svømmede væk. Der stod jeg med "lange nase". Det var lidt ærgeligt, fordi normalt tager jeg ikke så mange fisk med hjem. Men denn her ville jeg gerne have haft med hjem.
Men hvad - bedre held næste gang.

  Der er op til flere revler man kan komme ud på ved Spramshuse. Dog skal man passe på ved højvand. Det kan være svært at komme ind igen



                                         

Ingen kommentarer:

Send en kommentar