tirsdag den 12. marts 2013

Stæren er kommet!

Jeg skrev godt nok på forrige indlæg at det endelig var forår. Deri tog jeg grundigt fejl. Men alle vi lystfiskere længes vel efterhånden efter bedre lystfiskervejr.

Jeg må indrømme at med alderen bliver jeg mere magsvejrfisker. Idet jeg bor ved østkysten, har vejret ikke været til fisketure på kysten. Ihvertfald ikke for mit vedkommende. Vinden har jo været i øst de sidste dage, og det har godt nok været koldt. En af mine venner tog på kysten for at fiske. Han holdt ud i 10 minutter, så var det hjem i varmen.

Men så her til morgen, da jeg gik ned efter avisen, så jeg den første forårsbebuder.

                                  Stæren

Der sad flere oppe i træerne. Det er ganske vist. Så her får i et billede.


 
 
Når først stæren viser sig er det tegn på forår. Så efter denne her uge, tror jeg det vender. Ellesr bliver jeg snart desperat.

Brede å lystfiskerforening havde planlagt en tur til Barsø d. 16. marts. Denne er udsat til den 6. april.
Måske det kunne være en ide og tage et par juniorer med på kysten i stedet for. Vi får se. Det beror helt på vejret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar