torsdag den 18. april 2013

Endelig kom vi igang

Desværre havde jeg ikke tid til at tage ud at fiske tirsdag d. 16. paril. Jeg havde aftalt med Emil at vi skulle fiske skaller. Men det blev en kold omgang. Vejret blev pludselig meget koldere, så jeg måtte køre Emil hjem ret tidligt. Det gjorde såmænd ikke så meget, fordi vi fangede ingen skaller i den korte tid vi forsøgte.



Onsdag morgen mødtes jeg med Rene ude ved åen. Han medbragte kaffe og rundstykker, så der var dømt råhygge.
På trods af der ikke var meget vand i åen skulle det dog alligevel prøves.

Så vi gik begge igang med fluestangen. Jeg med 2 håndsstangen og Rene med en lille klasse 5 stang.
Jeg sagde også til ham "hvad vil dog gøre såfremt du får en stor laks på". "Det går nok mente Rene"
Jeg havde dog mine tvivl. Men det fik vi aldrig afprøvet. Der var ingen fisk. Dette havde jeg heller ikke forventet. Jeg havde jo fået nogle meldinger fra dagen forinden. Dette skyldes formodentlig den lave vandstand. Jeg har en teori om at laksene ikke går op over de 5 stryg ved Bredebro pga. manglende vandstand.



Efter at have fisket nogle timer ved Kumled, kørte vi ud til rensningsanlægget i Bredebro.
Her mistede Rene en ørred oppe ved det store stryg lige efter fredninszonen.
Udbyttet denne dag var ikke værd at skrive om. Men forventningens glæder er jo oftest den største

Ingen kommentarer:

Send en kommentar