mandag den 9. maj 2011

En aften ved Brede å

Søndag d. 8 maj havde jeg besluttet mig for at jeg ville ud at fiske. Fornuften sagde at jeg skulle tage til kysten, men hjertet sagde Brede å.
Så det blev Brede å ved Ellum. Da jeg vidste at vandstanden var lav, havde jeg bestluttet hjemmefra, at det måske var en ide at prøve lidt tørfluefiskeri. Vel ankomen til åen blev dette droppet. Der var en meget kraftig østenvind, som bare ville have generet mine kast. Derfor tog jeg min veltjente kl. 7 Scott fluestang, og praktiserede nedstrøms vådfluefiskeri. Det vat umuligt at lave overhåndskast, så jeg fik afpudset mit underhåndskast.
Der var faltisk en hel del røre i vandet. Om det var skaller eller smår ørreder ved jeg ikke. Men efter 3 kast fik jeg en lille bitte ørred på fluen (skjern å´fancy).
Efter en lille halv times fiskeri var der en stor ørrede oppe og vende. Men trods gentagne kast til pladsen mærkede jeg ikke noget.

                                         Her ved pilen sprang ørreden

Jeg havde besluttet mig for fiske indtil det var mørkt. Som sagt så gjort. Trods et fluerskift til en sort flue med en propel foran, mærkede jeg ikke noget.
Jeg har heller ikke hørt om at andre har fanget fisk for nylig. Mon ikke det skyldes lav vandstand. Men vejrudsigten for den kommende uge lover jo regn. Så mon ikke der snart kommer en opgang.

1 kommentar:

  1. glæder mig til at hilse på vandet her i foråret, både med flue og spinner,vi skal besøge Ruth og Christian for femte gang på DIGEGREVENS GÅRD, I høre fra mig

    SvarSlet