lørdag den 14. maj 2011

Med kajakken på kysten

Torsdag havde jeg fået en fridag fra jobbet. Derfor havde jeg besluttet at nu skulle det være. Kajakken skulle i vandet. Kl. 6:45 kørte jeg hjemmefra med kurs mod Loddenhøj på Løjtland.


Sådan transporterer jeg kajakken

Vandet kan ikke have været særligt koldt. Der var da nogle der var ude og bade:

                                        
Det var en rigtig skøn morgen. Helt vindstille og en smule disset.


Jeg riggede kajakken til med fluestang og spinderstang. Og så gik det ellers derudaf.
Jeg padlede ned mod Knudshoved, med en masse stop undervejs, hvor jeg bare smed ankeret ud, og så fiskede . Det kunne jo være man fik et par hornfisk på krogen.

Det der er så dejligt ved kajakken er at jeg bare kan padle langs med kysten, og rigtig kan se bundforholdene.
                                                                   Man kan også lægge til land, og fiske på en udvalgt plads

Jeg padlede ned til Knudshoved, og kan nu godt forstå hvorfor der så mange der fisker der. Det er et meget stort stenrev, med nogle rigtig store sten.
Med et var det som om vandet kogte lige foran mig. Det var en stime hornfisk på leg. Det var ret sjovt at følge efter stimen. Det var bare med at padle, tage et par kast, og så var de væk. Så jeg fulgte stimen en ½ times tid. Det lykkedes mig at få en enkelt hornfisk på fluestangen. Skide sjovt!


                                           Her er så den famøse hornfisk ca. 50 cm.

Da sulten begyndte at melde sig, mente jeg det var på tide at vende snuden hjemad.
Og så skete det. Et sidste kast - og fluestangen knækkede! Det er tredje gang den knækker. Jeg mener ikke det er mig som gør noget forkert. Fordi den er knækket i spidsen hver gang, og mine andre fluestænger knækker jo ikke.
Alt i alt var det en skøn morgen/formiddag, selvom stangen knækkede. Jeg tror juniorerne skal prøve at sejle kajak. Det er en skøn fornemmelse at glide henover vandet. Jeg bruger primært kajakken til at transportere mig til nogle spændende fiskepladser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar