mandag den 9. maj 2011

Med juniorerne ved Arrild fiskesø

Tirsdag d. 3 maj måtte jeg bide al skam i mig, og tage med juniorerne i Arrild fiskesø. Jeg er jo normalt ikke P + T fisker. Men da juniorerne gerne vil fiske med flue, vurderede Allan og jeg at det ville være nemmere for dem at fiske ved Arrild´s fluefiskestrøm. Der er jo ikke noget der kan genere i bagkastet og ingen siv. Græsset er slået og de fleste træer er fjernet. Så drengene kunne koncentrerer sig om deres kasteteknik.

Ander´s fluehjul var i stykker, så han lånte et hjul af mig.

                                          Her er et par af drengene med ryggen til
Drengene kløede på med krum hals, og det lykkedes også for et par stykker af dem at få en ørred på fluen.
Anders mistede en regnbueørred på et par kilo. Desværre mistede han også næsten hele mit forfang (hvordan han end bar sig ad med det). Den eneste som fik fisk med hjem var Allan. Han fangede en ørred og en gedde. Gedden gav vistnok 2 gratis fisketimer.

Alt i alt fik drengene øvet deres flueteknik, og de prøvede at få en fisk på fluen.

Det er meget besværligt som nybegynder at fiske ved åen. Der er jo altid et eller andet der er i vejen!

Men øvelse gør jo som bekendt mester!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar